Another day in paradise

Hei dere!

Som nevnt i går var planen å besøke hotellets gym en liten halvtime før frokost. Deretter hadde vi avtalt å leie scooter for resten av dagen. Vi har vært borte i omkring åtte timer, og selvom det er langt fra å være en hel dag, så føles det i alle fall som jeg har deltatt i et slags maraton, nå i ettertid av en eller annen grunn. Selv om vi faktisk ikke har gjort all verden nå når jeg tenker meg om.

Vi har kjørt forbi Elounda sentrum og videre til Agios Nikolaos (til høyre for hotellet, eller sør for Elounda). Der var det ekstremt koselig. Nydelige små gater, strender, søte butikker og ja, masse gresk kultur innpakket i en sjarmerende liten by! Og det morsomme er at Aksel faktisk ferierte akkurat her da han var åtte. Så vi gikk litt rundt slik at han fikk vist det han husket fra det besøket. Kjempemorro :-) Vi har også hatt uendelig mange små pauser. Aldri før har jeg følt meg så gravid som nå. Gurimalla. Det å bare gå, i varmen. Eller ja, bare gå rett og slett. Blir helt utmattet! *Hehe* og i ordentlig skilpadde- tempo. Her er det ikke snakk om noen racer- maraton for å si det sånn!

Etter en stund tok vi fatt på scooteren igjen for å kjøre samme vei tilbake. Bare denne gangen kjørte vi forbi hotellet og videre langs kysten. Først stoppet vi i Plaka som er ovenfor den populære øya, Spinalonga, før vi kjørte videre. Opp, opp på fjellet og videre forbi små beboelser og fram til vi fant en strand. Elsker å utforske på den måten og spesielt sittende på scooter med vind i håret og langt bedre utsikt enn fra passasjersetet i en lånt bil, spør du meg! Uansett, etter å ha filmet og knispet en hel del så bestemte vi oss for å kjøre tilbake og finne en strand hvor vi kunne hoppe uti før middagstid. Det ble til at vi stoppet på den første stranden i Plaka. Ikke akkurat noen finkornet strand, det var små/mellomstore stener, men det fant vi ut var like greit da det var lett å skylle strandrester av seg før vi skulle sette oss på kjøretøyet igjen.

Plutselig var klokken snart inne for å levere sykkelen, så etter å ha brommet oss hjem til Elounda Blu igjen ventet endelig et nytt rom til oss. Tidligere har vi hatt rom nest øverst på toppen, men denne gangen er vi øverst! Noe som betyr at vi ikke har et “helt” tak! Så i morgen er planen å slappe av på rommet og nyte sola utover dagen- uten å måtte gå ut! Deilig! Og det trengs kjenner jeg. Det har vært en innholdsrik dag for denne unge damen som ruger på et lite liv, men samtidig ser jeg så frem til drømmeland! Selv om jeg på en måte allerede befinner meg der :-)

Jeg har ikke rukket å gå gjennom bildene fra kjøreturen dag så jeg deler heller noen fine bilder fra morgenstunden i dag. Håper de klarer å gjenspeile stemningen, for dette var virkelig synet fra sengekanten, allerede sekundet jeg åpnet øynene! Dette høres skikkelig kliss- klæsj ut, men faktisk så voknet jeg opp til at Aksel allerede lå og solte seg akkurat slik som på bilde, også tok det noen få øyeblikk før han så bakover mot senga for å sjekke om jeg hadde voknet, og da så vi på hverandre og bare smilte. Ingen ord trengtes, for vi tenkte nok det samme: ja, dette er virkelig ferie- med store bokstaver!! ♥ Måtte dagene før avreise gå aldeles saakte!

PS:

Scroll down to the footer and select your preferred language on the dropdown menu of Google Translate.

2 Comments

• Reply July 7, 2016

Lourdes

Good its time to relax and take it easy💆🙆😻lie down and feel lazy,have your legs on a pillow for good circulation…👸